neljapäev, 17. veebruar 2011

Järjejutt nöörijuppidest, (2. osa), 10 poekotti ja rihm läks katki

Järjejutt nööri- ja paelajuppidest jäi pooleli ja täna üritan jätkata.
Ideid nende jaoks on tegelikult päris palju. Esiteks muidugi hull lapitehnika, siin üks ilus näide:LINK.
Teiseks leidsin ühest oma kodus olevast raamatust toreda võimaluse. Ploki keskmine ruut teha paelajuppide abil omapäraseks:


Lõikad kangast ruudukujulise tüki, laod paelad riidele ritta ja õmbled masinal üht serva pidi kinni. Siis laod ristisuunas samuti paelad-nöörid ja õmbled samuti ühe serva kinni. Seejärel põimid paeltest nö. võrgu ja kui see tehtud, õmbled ka ülejäänud kaks serva kinni.


Eks muudki saab teha:


Niimoodi nokitsedes ja erinevate võimaluste peale mõeldes, tekkis tahtmine uus koostegemine algatada. Nimelt " 10 poekotti". Tarvilik ese ja samas parajas suuruses ja lihtne asi õmmelda, et harjutada ükskõik siis mis tehnikat. Minu esimene kott saab kohe valmis aga paar tükki on veel vaja teha. Tore oleks kui keegi veel mõnd toredat kotti näitaks.
Kolmandaks couching-piste, (kuidas seda eestikeeli nimetada?), ehk siis nöör lookleb mööda kangast, moodustades mustreid, kinnitatuna salapiste või ristpiste või üleloomepiste või jne ...


Tigu ja tammeleht:


Nööpnõelad on siin suureks abiks.
Aga omal mul juhtus äpardus. Masinal, mis paksema kanga õmblemiseks on, läks rihm katki. Neid konkreetseid rihmu enam kuskilt saada ei ole. Äkki oskab keegi nõu anda. Kuidas saaks sellist rihma parandada? Äkki jalgratta-paranduses osatakse sellist rihma kokku sulatada? Või asendada ta millegagi? Kas ise olete nahkrihmu kokku munsterdanud või autokummidest miskit välja lõiganud?


See viimane oli muidugi nali aga ilma selle masinata olen ma üsna hädas.


Jätkub ... nöörijuppide ja poekottide teema.

5 kommentaari:

Köögikata ütles ...

Kunagi olid kuskil mingid kotiparandused, võib-olla oskavad nemad nõu anda?
Aga need paela-nööri-ideed on vahvad. Ma olen see loll, kes koledaks läinud kingikottidelt enne äraviskamist sangapaelad ka ära võtab. Nüüd hakkasid mõtted liikuma...

Ise Hakanud Lillekasvataja ütles ...

Sa pole ainus loll ...:)

Anonüümne ütles ...

Minu vanaema tegi kunagi oma vanale Singerile hüppenöörist uue rihma. See oli selline tugevast kummist nõuk-aegne hüppenöör, ühendas kokku tugeva traadiga, nii et otsad sättis kohakuti, mõlemale otsale ca 1 cm kaugusele naaskliga auk sisse ning traat läbi ja kokku, umbes nagu vihiku klamber. Pidas päris pikalt vastu, enne kui uus hüppenöör tuli hankida.

isehakanud lillekasvataja ütles ...

Jah, ma tean neid hüppenööre küll... eks ma katsetan miskit. See masin on mul üks tähtsamaid!

pamod negi ütles ...

Thanks, seriously, I am very happy for you to select photos & use, along with words; I don't really think I can write word for you. I hope this is OK, like your blog.
Great blog really enjoyed reading it. Have bookmarked you and will check back regular. Please feel free to take a look at my blog...
cheap flights to Cape Town
flights to Cape Town
Cape Town Flights