pühapäev, 7. juuni 2009

lapiteki ühendamine

Leidsin kaks linki, kus õpetatakse, kuidas ühendada kolm lapiteki kihti kokku (alus, vooder ja pealis). Siin kleebitakse alumine kiht põrandale teibiga kinni. Ehk targemad oskavad seletada, mis asja mõte on :)
Ühendamine I
Ühendamine II

8 kommentaari:

Lapiliisu ütles ...

Minu blond peake suutis mõelda välja vaid ühe põhjuse - kangakihtide omavahelise nihkumise vältimiseks.
Asjatu energiakulu mu meelest :)

ojake ütles ...

Minu arust sel suurt mõtet pole.Kunagi,kui alustasin tekkide õmblemist,proovisin ka niimodi teha.Nüüd teen nii:kui lapiosa on õmmeldud ja paspartu külge õmmeldud,mõõdan üle,et oleksid kõik küljed ühepikkused (tegelikult,mul on suured kogemused ja nüüd enam ei mõõda)Siis laotan põrandale kõigepealt vatiini,siis voodri parema poolega ülesse ja siis lapiosa parema poolega alla.Silun sirgeks ja panen ääred nööpnõeltega kinni(kõik).Nüüd õmblen umbes 1cm kaugusel äärest kõik küljed ära ,jättes lahti osa õmblusest ümberpööramiseks (selle ava pikkus oleneb teki suurusest:mida suurem tekk, seda suurem ava).Ava kõrval õmblen piki teki äärt ka kõik kolm kihti läbi.Nüüd lõikan kõik ääred ümberringi ühelaiuseks ja pööran teki läbi augu ümber.Tõmban ava sirgeks,panen paari nööpnõelaga kinni ja õmblen kinni salapistes.

ojake ütles ...

Tähelepanu!!! Kirjutasin valesti,nii suur viga.Vaja on:ava kõrval ,piki lapiosa ma õmblen vatiini ja voodri masinaga ka omavahel läbi.Siis on parem ava kinni õmmelda.Kommentaaris ei oska viga parandada.Kui keegi oskab,siis palun.

Sutsuke ütles ...

Ma nagu ka mõtlesin, et kas on mõtet teipida alumist riiet põrandale.... Saaks üldse lapitekki teha kuidagi nii, et see minu jaoks kõige raskem osa ehk lõpp-viimistlus ära jääb. Samas olen aint ühe suure teki teinud, peab ennast kokku võtma ja veel proovima. Ehk jõuludeks... :)))

Koffikann ütles ...

Hmm..Ojake ütles: laotan põrandale kõigepealt vatiini,siis voodri parema poolega ülesse ja siis lapiosa parema poolega alla... Jah ja kuidas siis õmblemine toimub? Minu kogemuste põhjal on võimatu õmmelda vatiini, kui see otse masina tallaalla jääb, ehk saate aru, mis mõtlen.

ojake ütles ...

Väga hästi saab.Proovi!Kasvõi väikest lapikest,paljud lapitöö tegijad õmblevad nii.Ka Lapikojas.Muidugi kanditud tekke teistmoodi:siis pannakse alla vooder(parem pool alla),siis vatiin ja siis lapiosa(parem pool ülesse).Siis kas trageldakse või kinnitatakse nööpnõeltega .Ja tepitakse.Ja alles nüüd kanditakse.Ma õmblen tekke juba 16 aastat.Kui küsimusi on,siis vastan hea meelega.Niiti tuleb lasta lõdvemaks ja piste teha pikemaks.

Sutsuke ütles ...

Mina pajalappe õmblen ka nii kokku, et vatiin on kõige all. Saab küll kenasti! Aga selle põranda külge teipimise kohta öösel ma mõtlesin, et kui ma ju oma tekki ühendasin, siis ka teipisin lühemad ääred põranda külge, ise olin toona veel nii uhke selle mõtte üle ja jube kaval omast arust :))

Jaanika Vakker ütles ...

Mul on sama tehnika ühendamiseks, mis ojakesel. Olen ka teisi proovinud alates kantimisest ja lõpetades viimistluse alustamisest teppimisega, kuid tekikoti-meetod on ikka kõige hõlpsam ja jääb kõige korrektsem. Muidugi, ka sedapidi on see viimistlemine iga kord ikka üks paras eneseületus!