reede, 10. aprill 2009

"Rahvaseelikud"

Kui seelikute tegemine sai siin blogis maha hõisatud, olin just saanud ühelt toredalt vanamemmelt kogu tema sitsiriide varu. Seal oli palju erinevate lilleliste riiete tükikesi ja kuna memmel endal oli kokkusaamisel ees omatehtud sitsist põll, tekkis mulgi kohe mõte neist kangastest mõni riietusese õmmelda. Seepärast olingi kohe nii õhinal seelikutegemises kaasa löömas, kuigi tegelikult ma vaata et põhimõtteliselt riideid ei taha teha- lihtsalt ei oska ja tekid on ikka mu põhiarmastus:)

Esialgsed ideed põrkusid mul selle taha, et mul pole overlokki ja õmbluste peitmiseks voodrit panna ka eriti ei viitsinud (kuigi see pole ju mingi keeruline asi!), ja sitsiriietest sai peagi hoopis üks tekk, mida varsti siingi näitan. Uue tõuke seeliku tegemiseks sain ühel päeval, kui saime teada, et üks meister, kes pidi mu plikadele muhu seelikud kuduma (mu ämm ja ämma ema on muhukesed), on raskesti haige ja laulupidude ajaks ta neid valmis ei jõua. Kuna Muhu kollaseid seelikuid järgi õmmelda on päris keeruline, kui mitte võimatu, siis jõudsin mõtet veeretades oma- Kihelkonna kihelkonna- seelikuni. Meie rahvariided on samuti ühed kaunimad, isegi vist Laine Jänes kannab neid, kuigi pole siitkandist pärit. Nii otsustasingi õmmelda tüdrukutele puuvillased rahvariideseelikud, millega saame ära käia vähemalt Saaremaa peol, sest suurele laulupeole ei hakka nii väikeste pättidega ilmselt veel ronima. Üldiselt olemegi suured laulupeo fännid, viimased 4 pidu on kõik DVD-dena olemas ja päevast päeva neid ka vaatame, nii et enamus laule on mul täiesti peas- huvipärast võiks juba video järgi erinevate häälerühmade partiisid õppima hakata! Tantsupidudest rääkimata, plikade suurimad lemmikud on viimase noortepeo "Päikeseratas" ja "Rongisõit". Aga õmblustöö tulemus sai siis selline:




Kangad on kõik 100% puuvill, alumine mustriga (lapitehniline!) osa on kanditud. Tüdrukud võtsid need kohe hästi omaks, ristides need rahvaseelikuteks. Nii et selles mõttes läks töö asja ette!

4 kommentaari:

Ise Hakanud Lillekasvataja ütles ...

Vaat kui toredasti lapsed poseerivad uute riietega, eks ole?!
Toredad seelikud! Rahvariiete mustreid on lapitehnikas tore jäljendada!

Ise Hakanud Lillekasvataja ütles ...

Aa, tahtsin veel lisada, et alati ei pea voodrit kasutama. On ju ka igasugu õmbluseid ja õmblusnippe, nii et mingeid lipendavaid õmblusvarusid ei jäägi. Keerulisemate mustrite puhul neid vist küll kasutada ei saa

piprake ütles ...

Väga vahvad seelikud!!

rion ütles ...

Appikene! No NIII ilusad asjad, et vahin silmad punnis ja tahaks ka :)
Ilusad seelikud ja muidu ka kenad asjad blogis.