pühapäev, 15. märts 2009

Äkki valmistuks soojadeks ilmadeks?














Sissejuhatuseks natuke netist näpsatud kleite, mida igapäevaselt päris kindlasti kohe ei kannaks aga ärge öelge, et te neid kostüüme pikemalt vaatama ei jää!
Lapimaali katsetamise peab vist natuke edasi lükkama, mul on selline tunne. Koffikannul ju, kui ma ei eksi, on terve rahvariiete komplekt pooleli ja mul endalgi palju poolikuid töid tegemisel. Nii tellimusi kui valiku laiendamiseks üht-teist oma netipoodi ja samuti Isetegija portaalis too rahvuslik projekt lõpetamata. 
Aga on üks asi, mida mul on kindlasti vaja! Nui neljaks! Ilusat lapitehnikat kasutades tehtud pikka ja stiilset seelikut. Korra ma mainisin Isetegijas ka seda mõtet aga seal läheb hääletades ja hääli kogudes jube kaua aega, ei tea kas jõuabki aeg sinnamaale, et seal seda seltsis teha, ei tea-ei tea! Igal juhul hakkasin juba vaikselt toimetama ja minu naispere, st. mina ja mu tütreke peavad kevadeks ilusad seelikud selga saama. 
Panin siia pisut hiljem ka mõne foto tehtust ja plaanitavast, st. see riidest roosidega on tütrele ja enda oma veel kavandan pisut. 
Ka võiksite mulle näiteks soovitada mõnd lapimustrit vai tehnikat, mida kasutada. 
Oleks hästi vahva kui keegi mulle seelikute (miks mitte ka kleitide) tegemisel seltskonda pakuks. Ei pea olema selleks kaasautor, võib ka külalisena seltsi pakkuda.
Aa! Ja kui kellegil on juba tehtud mingeid huvitavaid ja stiilseid seelikuid, äkki jagate kogemusi ja pilte, kui on. aitähh ette ära!

Tegin lingid aktiivseks:

Ah jaa! Kullaketrajate foorumist ühineb seeliku tegemisele ka Gia. 
Ja ei tea, kas paneme mingi tähtaja ka? Ei taha kedagi kiirustama hakata. Minu isiklik tähtaeg on küll Viljandi folk, sinna oleks uhke uue sabaga lehvitama minna

13 kommentaari:

Helkar ütles ...

Mina plaanisin ka seeliku õmblemist, olen teinud kaks seelikut crazy ribaga, aga nüüd mõtlesin üleni lapitehnikas teha. Mingit kindlat kavandit veel valmis ei ole, aga mõte keerles kalasaba tehnikas, 4-6 paanilise seeliku ümber. Oli mõte värvidega veidi mängida- heledast-tumedani. Aga need on praegu ainult mõtted.

Lapiliisu ütles ...

See on täiesti oh ja ah!
http://farm4.static.flickr.com/3130/2700540816_7d34d85913.jpg
Oleks ainult aega :)

Jaanika Vakker ütles ...

Mina liitun seelikutegemisega! Viimastel päevadel on üks mõte hakanud idanema, kuna sain kingiks posu selliseid kangatükke, mis inspireerisid end just seelikuks saama. Annan märku, kui midagi ette näidata on (täpsemalt oma ideest ei julge veel rääkida, sest ei tea, kas see ikka välja ka tuleb!)

Ise Hakanud Lillekasvataja ütles ...

Oi väga vahva!
Eks minulgi läheb sellega tiba aega aga soojadeks ilmadeks peaks ikka miskit selga panna olema!
Aga eks anname märku, kui kellegil miskit juba idaneb vai lausa valmis!
Aa, kas Sul, Helkar, neist pilte ka on?

Ise Hakanud Lillekasvataja ütles ...

Lapiliisu! Seda fotot seal polegi?

Helkar ütles ...

http://picasaweb.google.com/lh/photo/wdDTqzHyEi337FJjAGYvEg?feat=directlink - seal on see esimene seelik, mis ma tegin, teine on blogis märksõna "seelik" all.(kuna tegemist Picasaga, võib juhtuda, et aadress ei tööta.)

Lapiliisu ütles ...

Flickris oli mingi anomaalia jah!
Rainbow skirt:
http://www.craftster.org/forum/index.php?topic=259659.0

Koffikann ütles ...

Olen nõus, et jah seda lapimaali veidi hiljem teha, sest sein kuhu maali teha tahan on olemas aga mida ja kuidas teha pole veel otsusele jõudnud.
Ja rahvariided on tõesti veel tegemisel, kõigehullem, et ei leia jakikangast:(
Aga lapiseelikust olen isegi unistanud, midagi ei luba aga soov teha on küll!

Jaanika Vakker ütles ...

Üks tehniline küsimus: kuidas saada seelik võimalikult hästi keerutama? Mis on veel oluline lisaks sellele, et ta peab olema nn 360 kraadi lai- ilmselt peab alumine äär olema "raskusega"? Või on veel mõni nipp, mida keegi teab.

Ise Hakanud Lillekasvataja ütles ...

Raskuse asemel võid kasutada tugevamat paela või seeliku serva sisse õmmeldud jõhv. Ja ikka rataskloshsh lõige

Lapiliisu ütles ...

Tõeliselt 'keerutavad' seelikud on laias 2 - 2,5 ratast. A la mustlas- või flamenkoseelikud. 'Raskuseks' soovitaksin seeliku alläärde volangi.
Spiraalseelikuga on see häda, et piki spiraali ta 'keerutab', aga vastupidi mitte :D

Lapiliisu ütles ...

Täna näppisin Lõunakeskuses 'Miss Sixty' lapitehnikas pluusikest ja kleidikest. Mõlemad maksid neljakohalise summa ja materjalilt olid sellised lirud kunstsiidid.
Pluusike: http://www.asos.com/Miss-Sixty/Miss-Sixty-Patchwork-Top/Prod/pgeproduct.aspx?iid=471191

Ise Hakanud Lillekasvataja ütles ...

Täitsa usutav, et nii kallid on! Sain just tütre seeliku valmis ja mõtlesin, et täiskasvanud naisele samas stiilis seeliku tegemine läheks raudselt hinnas neljakohaliseks summaks.