reede, 28. november 2008

Katedraali aknad



Täna sain valmis oma viimase aja ühe ajamahukama töö- katedraali akende tehnikas teki. Kuna mu õmblusmasin "ütles sügisel lepingu üles", siis tekkis paras hetk mõne käsitsi nokkimise töö ettevõtmiseks. Mõte "aknaid" teha tuli mul ühel päeval maakodus olles üsna järsku ning kuna joonlauad, ketas ja kangad olid kah parasjagu käe ulatuses, lõikasin sama hooga terve hunniku juppe ka valmis. Nagu sellisel juhul ikka, selgus pärast, et olin midagi segamini ajanud: ruutude asemel olin lõiganud hoopis ristkülikud ja parandada ei andnud enam suurt midagi! Kuid nagu ametiõed teavad, siis esialgu valena tunduvad asjad võivad lõpuks hoopis osutuda millekski uueks ja huvitavaks. Nii et visanud minagi ristkülikuid nurka, vaid õmblesin nad ikka aknatoorikuteks valmis. Pressimise tulemusena sain lahtist ümbrikut meenutavad detailid: pealt ruut nagu ikka, alla aga tekkisid kaks väikest lisakolmnurka (fotokas praegu streigib, kuid kunagi proovin neist pildi ka üles saada). Endagi üllatuseks said need detailid täiesti töödeldavad: pealtpoolt jääb nagu katedraali aken ikka, all aga on üks detail teisele põhjaks: nii kadus vajadus kõigepealt ruute omavahel ühendada ning sai kohe hakata aknaid tegema. Miinusena võiks välja tuua, et materjalikulu on pea topelt suurem ning tekk sellevõrra ka veidi raskem kui tavaliselt. Nii või teisiti on aga käsitsi töö väga ajamahukas ning selline nokkimine võtab ikka päris mitme kuu jagu vabu õhtuid: tekis on umbes 250 akent.


Lõpptulemus sai siis selline:
Kuna see ei olnud tellimustöö nagu mul tavaliselt kombeks, panin teki müüki oma kodulehel. Homsest algab laatade hooaeg, ka neil on mul siis miskit suuremat kaasa võtta ja näidata.

9 kommentaari:

isehakanud lillekasvataja ütles ...

Heldeke, heldeke! On ikka töö! Vaimustav! Aga oled Sa kindel, et Sa selle teki eest õiget hinda saad? Käsitsi tehtult võiks ta hind ju vabalt 10 tuhat olla. See pole Sul ju mõne päeva töö?
Ma kunagi teppisin ka ühe teki käsitsi, siiamaani kirun end, et mis ma sellest maha müüsin. Nii suur töö ja läks tavahinnaga, nagu masinaga tehtu?

Koduhaldjas ütles ...

müts maha ja sügav kummardus!
tõsine tegemine. ühel aastal Haapsalu Valge Daami päevadel oli ka tehtud katedraali akendega tekk. sealgi ainult õhkasin. uskumatu järjakindlus ning tahtejõud peab olema, et käsitsi tekki teha.

Lapiliisu ütles ...

Väga kaunis tekk. Ja tõesti suur töö.
Sa oled vist väga kannatliku loomuga?

Jaanika Vakker ütles ...

Mulle meeldib mingi asja kallal nokitseda ja kui tulemus on ilus, siis pole eriti vahet, kui palju selleks tööd tuleb teha:) Mu jaoks on see lapimajandus kõik nii haarav, et töö maht ei hirmuta, pigem on nagu väljakutseks.
IHL (tõesti hea lühend!): kusjuures kodus mul enda tööd eriti ei olegi, olen kõik kas ära kinkinud või müünud. Sedasi tunnen, et "õhk on puhas" uutele ideedele ja ükski varem tehtud töö ei sega mõtteid. Ja loomulikult kehtib ka vanasõna, et kingsepp ise käib ikka paljajalu:)

isehakanud lillekasvataja ütles ...

No ma hoian Sulle pöialt, et saaksid ikka õige hinna selle teki eest! Tohutu töö ju!

isehakanud lillekasvataja ütles ...

ûks teemaväline postitus: tulin meelde tuletama, et kohe-kohe algab uus nädal ja järjekordne plokk ootab oma esitlust.
Kes soovib olla järgmine?
Mul on neid küll paar tükki ette valmistatud aga äkki keegi teine tahab ka?

Lapiliisu ütles ...

Kui valmis, siis pane aga ülesse :)

Meeli ütles ...

Suurepärane tulemus! Imetlen Jaanika püsivust ja järjekindlust käsitsi nii suur töö ära teha.

Egater ütles ...

Isversusver.....niiii ilus tekk!!!
Mulle tundub, et sellest saab viimane piisk karikasse ja astun ka siinse klubi liikmeks (muidu käin ja piilun väga harva).
Muide, uus 4SQS on alanud, sel korral pisike tekike monokromaatiliste värvidega.
fourseasonsquiltswap.blogspot.com