neljapäev, 23. oktoober 2008

Lapiliisu

Minu esimesed õmblusalased katsetused on kahjuks mattunud aegade hämarusse. Alustasin ma üsna varakult, õppides ema ja vanaema kõrvalt.
Selline Singer oli mu esimene õmblusmasin ja ta on siiani alles ning töökorras. See masin on meie pere naiste käsutuses nüüd juba neljandat põlve.
Lapinduse juurde jõudsin ma 90ndate alguses ja nagu paljud teisedki, häda sunnil. Tegin vanadest asjadest "uusi". Näiteks voodipesu ja rõivaid. Kõrvaloleval pildil on valgete ketsidega lapsukese seljas näha üks minu tehtud jope.
Tõsisemalt hakkasin lapitehnikaga tegelema umbes kümme aastat tagasi. Sest ajast siiani olen ma õmmelnud umbes 40 lapitekki, mõned rõivad ja lisaks veel terve hulga pisividinaid. Ülevaadet nendest töödest võib vaadata pildialbumist.
Mulle meeldivad lihtsad asjad ja seepärast pole mu lapitööd kuigi keerukad. Rohkem rõhku panen üldpildi selgusele ja värvide mängule.
Erialalt olen naiste rätsep. Minu lõputöö üheks osaks oli crazy quilt tehnikas esidetailiga korsett.
Minu teistest tegemistest saab lugeda Lapiliisu netipesast.

6 kommentaari:

Ise Hakanud Lillekasvataja ütles ...

No tere siis!
Kuidas päis meeldib? Algul mõtlesin, et paneks sinna foto mingist segamini töölauast aga mul pole sellist fotot praegu kuskilt võtta.
Ei tea kas jätta selline või otsida midagi muud...
Olge kallid, andke ideid kui on!

Ise Hakanud Lillekasvataja ütles ...

Tegin pisut ümber. Nüüd oleks nagu parem.
Ja nüüd ma lähen end ravima. Mul on, appi, milline nohu!

Anu ütles ...

no ma ei tea, kus ma seni elanud olen, et sinu kassidega sohvapatju näinud pole :) jube armsad.
korsett on muidugi täiesti super.

Lapiliisu ütles ...

Mulle meeldivad kassid igast asendist. Päis on lahe :)
Need kassipadjad on jube ammu juba tehtud. Mul polnud ilmselt blogigi veel tol ajal.

housewife ütles ...

OOOO!!!! Kui huvitav uus blogi on tekkinud!!! Tervitused k6igile kes tegelevad "lapindusega".15 aastat oli see minu hobi ning t88.Hetkel pole mul aega tegeleda sellega kuid vaatamas ning uudistamas hakkan ma k2ima seda blogi igap2ev!

Nodsu ütles ...

Ui mai või, need päisekassid on nii lahedad! :) Kas Sa joonistasid need ise? Loll küsimus, muidugi tegid need ise... Aga mis puutub lapitehnikasse, siis jah, sellega on paraku sellised lood, et käsitööd meeldib aeg-ajalt hullumoodi teha, kuid mida pole, on aeg selle tarbeks. Lapitöö tundub igati põnev värk, kuid kunagi läks mu esime katse veits aia taha ja peale seda pole söandanud sel alal kätt proovida enam. Ja pealegi ei tea ma sellest tegelikult tuhkagi... Aga nüüd on hea võimalus siin piilumas ja tarkust kogumas käia :) Indu edaspidiseks sellise vahva lehe vedamisel!