teisipäev, 28. oktoober 2008

Laisa lohemao tekk ehk plokk nädalas

Mul on juba terve igaviku üks lapitekk pooleli. Täpsemalt öeldes, ma olen puhta alguses selle tegemisega. Aga idee ei lähe ära ja ma mõtlesin, et hakkaks õige selle blogi vahendusel seda tekki tegema. Mõte on siis umbes selline:
selle pildi ma kopisin kuskilt netilehelt, ei ole mu enda välja mõeldud. Idee on lihtne, kõik plokid on erineva mustriga. Lisan siia paar Youtube videot kah sarnastest tekkidest. Esimene, teine
Iga nädal teen valmis ühe ploki. Kui olen virgem, teen mõne rohkem. Kuna mul oli kodus kogunenud sinistest materjalidest paras kogus, siis tuleb mu tekk sinine.
Tükk aega sai mõeldud, et millise plokiga alustada. Kole keerulistega algust teha ei tahaks. Aga tavaline ruut on nagu natuke igavavõitu. Ploki mõõt on ilma õmblusvaruta 20 x 20 cm, eks mõned teeb muus mõõdus kah.
Siis on nagu kaks kärbest ühe hoobiga: mina saan kunagi uue teki valmis jälle (laisa lohemao meetodil) ja lapiklubis toimub iga nädal igati sobilik järjekordse ploki esitlemine.
Mida siis selle jutu lugeja peaks tegema? Variandid:
1. kehita õlgu ja kliki mujale
2. hakka minuga koos õmblema ja saad ka omale kunagi uue teki! Kui tahad oma tekki vähe kiiremini kätte saada, võid ju plokid teha suuremad või võid neid teha korraga rohkem.
3. vaata plokkide esitlusi, ehk saad uusi ideid lapitööde tarvis
4. kaasautorina osale plokkide esitluses. Anna teada, et tahad ka üks nädal mingit plokki esitleda ja too nädal õmblen Sinu õpetuste järgi oma teki sisse ploki. Plokki võiks esitleda iga nädala esimeses pooles: esmaspäev kuni kolmapäev. 
5. variant eriti hullule lapitöölisele: õmble iga nädal üks tekk!
°°°°°°°°°°°°°
No nii!
Ja siin ongi esimene plokk: tavaline igav ruut!









Täpsemalt, valmis sai neid kolm! Laisk lohemadu ületas end:)   Esimene - kõik ruudud erinevad. Teine - diagonaalne üleminek tumedast heledaks. Kolmas - "kabelaud".
Huvitav, mitu protsenti ma oma tekist tehtud sain?

13 kommentaari:

Lapiliisu ütles ...
Autor on selle kommentaari eemaldanud.
Lapiliisu ütles ...

See peaks tulema siis nn. sõpruseteki või Ema Theresa teki moodi asi. Iga lapp erinevas tehnikas.

Iseenesest selline plokk nädalas on sul päris tore idee. Proovin, kas jõuan sinuga sammu pidada :)

P.S. Kunagi aegade alguses tehti Isetegijas ühiste jõududega üks selline tekk.

Ise Hakanud Lillekasvataja ütles ...

Oeh! Kumb siis eesti keeli õige on blokk vai plokk?
Isetegijate toda tekki ma ei tea. Eks selliseid saab jah, kamba peale teha. Iseasi, et kellele see tekk pärast saab? Heategevuseks sobib, muidu rebi vai puruks pärast. Igaüks tahaks ju omale.
Aga tore kui üritad samas tempos. Mis värvi tekki Sa teha nagu plaaniksid?

Lapiliisu ütles ...

Ma jäin kohe mõttesse ja vaatasin tarkadest raamatutest järgi. Eesti keeli on "põhhiga" plokk. Marja Matiiseni raamatus on vähemalt seda vormi kasutatud :)

Värvi koha pealt veel ei teagi. Ma pole nii kaugele mõelnud.
Äkki teeks hästi kirju-mirju ja tumedad vaheribad?

Too IT tekk heategevuseks läkski. Saadan sulle meilile pildi.

Ise Hakanud Lillekasvataja ütles ...

Ma mõtlesin ka, et kui see sinisekott realiseerimist ei vajaks teeks must+ sügisevärvid.
Saada pilt jah.
Selle tekiga sellises tempos on jah, hea see, et ta nagu kujuneb ise.

Meeli ütles ...

Tere! Sooviksin samuti klubisse astuda. Viimase tõuke selleks andis algatatud ettevõtmine "plokk nädalas". Jupp aega olen mõlgutanud mõtet teha endale üks telekavaatamise tekk, kus saaks katsetada erinevaid plokke.

Ma ei ole täpselt aru saanud, kuidas klubiga liitumine käib? Tegin endale blogi (meelilapitööd.blogspot.com), aga edasi?

Ise Hakanud Lillekasvataja ütles ...

Tere, Meeli! Rõõm, et rahvast juurde tuleb! Saada mulle kuskile privasse oma maili aadress ja saadan Sulle kutse!
Isetegijas olen ma Maari emme, Kullaketrajates Isehakanud Lillekasvataja, Kodukauniks foorumis Turkestanica.
:) Heal lapsel mitu nime, tegelikult kogemata lihtsalt juhtus nii, et nii palju nimesid.
Kirjutamiseni!

Sutsuke ütles ...

Selline tekk on kihvt idee. Ise jään praegu küll vaatajaks, ma ei ole osav suurte asjade tagumise poole õmblemisel ja teppimisel. Aga kunagi võtan kindlasti ette, saab palju erinevaid kangaid kasutada ja huvitavaid plokke proovida :)

Meeli ütles ...

Mulle saab kirjutada meelilapitoo@gmail.com

Sutsuke ütles ...

See iganädalane ploki esitlus võiks olla koos õpetuse ja näidis-mõõtudega. Lapiringis me teeme iga nädal mingi tehnika kohta proovilapi. Mul juba kolm kausta täis :)) Mõni nädal võin ka siis mõnda plokki esitleda.

Ise Hakanud Lillekasvataja ütles ...

Miks ka mitte.
Ole lahke, järgmise nädala algul paku Sina siis mõni plokk välja.
Aga kindlaid mõõte pole vist niiväga tarvis, igaüks teeb ju ploki omas suuruses. Mina teen enamikke plokke 20x20, mõni teine teeb äkki 30x30 jne
Aga Sa räägi oma plokist ikka vaadatuna "oma mätta" otsast. Mu oma asi, et kuidas ma siis selle plokiga hakkama saan.
Vanemad tegijad ei jää kindlasti hätta ja rohelisemad võivad ju alati üle küsida, kui mingi probleem tekib

Sutsuke ütles ...

Näidismõõtude all ma mõtsin nii, et mõnel plokil nt kiirkolmnurkadel on vaja ju arvestada, kui suur on algsed ruudud, et saada teatud suurust kiirkolmnurka jne jne. Et kui seda blogi külastavad algajad lapitajad, et neil siis hea järgi teha ja siis saavad ise ka mõõte muuta kui algsed on olemas.
Võtan siis järmise nädala enda peale aga kas siis esitlen lihtsalt pilti plokist v lisan ka õpetuse?

Ise Hakanud Lillekasvataja ütles ...

Pane aga õpetus kah. Tore ju kui ploki kõrval mingit huvitavat juttu kah on.